חיפוש :

בא לי! לא בא לי!

 אני יושב ברכב מחכה לילדים שיחזרו מאטרקציה קייצית ולפתע בא לי לכתוב משהו מועיל, מאמר קצר, חידוש כל שהוא.

ואז אני שואל את עצמי על טיב החשק זה שנקרא בא לי.
מהיכן הוא נובע מי הולידו מה היכולות שלו מה התוקף שלו ?
בעצם הוא לא קשור לכמות השכל לכמות המידע האצור במוח לכמות הזיכרון שיש לי. אלא משהוא אחר לגמרי הרבה יותר עמוק.
זה קשור לרצון שלי ליהנות מפעולה מסויימת או גם מפעולה שתניב הנאה לאחר זמן אבל קשורה להנאה.

הבנתי שכל המידע שאגור בכל הספריה האפורה העצומה שבמוחי יכולה להישאר בדיוק כמו ספריה ישנה במחסן שמעלה אבק שלא עושים איתה כלום.

הבנתי שדבר זה מזעזע!!!
אתה יכל ללמד תלמיד מהגן ועד כיתה יב וישנה סבירות שסתם מכרת לו סטים שלמים של ספרים שאין לו שום שימוש בהם

ועוד דבר הבנתי שאם היה מתעורר בי ה"בא לי"  ולא היה לי את המידע אגור במוחי אז היתי תר אחריו וסביר להניח שהיתי מוצא את המידע החסר בתוך דקות מספר ע"י גוגל או מבקש ממישהו ספר בנושא.

אז הדבר החשוב שהבנתי הוא שכל מלארדי הנוריונים שנמצאים לרשותי הם לא מועילים לי מאומה אם אין בי את הרצון להפעילם.
אז מה הם יעשו אם אין פקודה שמנתבת אותם.

התשובה היא שטויות זה מה שיעשו. כמו שאומרים חזל "שאדם עובר עבירה כי מוחו היה פנוי מהחכמה".
לכן המוח יחפש דרך השרדותית לשמור על האדם ובהרגשה טובה בכדי לשמור על איזון הורמונלי לכן יחפש באופן עצמאי בתוך נבכי הזיכרון מה גורם לך להרגיש טוב ויארגן לו קבוצות ביוכימיות גרעיניות של נוריונים ויפעיל את ההורמונים שנראים לו ויחשוב שהוא מטיב.

אצל האדם ישנם לפתע הפרעות ושינויים במצבי הרוח לרוב אינו חפץ בהם. אבל המוח עובד ומוציא תוצאות לפי המידע בהיפוקמפוס (הזיכרונות) אשר נולדו באמיגדלה ( מקום ההתייחסות שלנו למצבי "ברח או הלחם")
לסיכום- אם רוצים לגרום לילד שיהיה לו " בא לי" וחכם, צריך רק לגרום לו לרצות לחלום להיות חכם ואת המידע החכם סמכו עליו הוא כבר ימצא.

ובאשר לי אני עדיין ממתין לילדים ברכב וחושב על איזה מאמר בא לי לכתוב כעת.

 

טואול - בניית אתרים