חיפוש :

להיות גבור

גבורה

 

 

 

 


להיות גבור פרושו לנצח לנצח – פרושו להתחרות

להתחרות – פרושו להתמודד, להתמודד – פרושו כוחות שווים.

אדם שנלחם, חושב אני גיבור שעל כסא מלך יושב.

עד שמגיע חזק ממנו ופתאום הוא נופל מכסא מלכותו.

גבורה איננה, בגודל הבשר. גבורה זה כאשר הכוחות שקולים גבורה נמדדת בדברים רוחניים.

מידת הגבורה היא לתחזק את החלטת השכל, נגד משיכת הרגש.

וכמובן עוצמת הגבורה תלויה בפחיתות הפחד1

האיבחון.

כאשר אתה מתווכח עם אדם מולך מדוע פתאום, מתרומם קולך

אין זה מראה על גבורה זה סתם מראה על חולשה.

כי ויכוח צריך להיות מכובד אתה חייב תמיד להשאר מתורבת.

גס אם זה קשה .

כלל :

כל המשנה מהנשק המוסכם, הוא פשוט חלש ולא מתוחכם.

גבור אמיתי לא ניכר בקרבות, גבור אמיתי ניכר בהחלטות.

תבדוק את עצמך במידות הרעות, תראה אם תצליח עליהם לגבור.

לדוגמא :

החלטת להתחתן ולא לפול, תהיה חזק לצדדים אל תפזול.

החלטת יותר לא לכעוס, תהיה חזק בעצמך תשלוט. וכו'

גבורה זה, אם בלב יש רצון אבל ברגש זה אסון,

תשתמש בשכל, לא לישון.

 

 

1. הפחד

הפחד הינו תופעה הגורמת לאדם לפעול באלימות בשיפור הפחד תסור גם האלימות שכן היא מפעילה את מנגנון ההגנה אילולי מערכת זו אין סיבה לפעול באלימות. מי שדורש מהאדם האלים לשנות התנהגותו, כזורק אבן לחמת הוא. מכיוון שאין האלימות נובעת מרוע אלא מפחד לכן פתרונו יהיה בהפחתת פחדיו. רק צריך שכל ישר כדי למצא מניע הפחד.

לרוב אין האדם מרגיש שהינו מפחד מפרש הוא את פעולת האלימות כתוצאה של קנאה, גאוה וכד' ואף כתוצאה של חינוך ובניה.

אלימות יכולה להתבטאות בהרבה אופנים כגון: אלימות פיזית, מילולית, מבט נוקב, טון מאיים, טון ציווי, תנועות ביטול וכד'

הגיבורים האמיתיים לא צועקים מרביצים, מקללים, מאיימים וכו'. הקור רוח שלהם המתובל באנטלגנטיות בדיבור גורם לך לפחד.

 

 

 

אתה נהנה מאוד ממשחקים, אבל גרוע שזה על חשבון לימודים,

תהיה חזק, תעצור, הספרים מחכים, כן, זוהי גבורה להלחם ברצון האישי.

לא תמיד צריך לתת את רצונות ההווה, כי מיד זה יהיה נחלת העבר,

נמצא שיגעת ללא כל רווח לעתיד.

 

כבר אמרו חכמים על המתפאר בכוחו

איזהו הגבור הכובש את

 יצרו.

ישנו אדם שלהתגבר על עצבות, זוהי גבורה.

ישנו אדם אשר צריך להפסיד בכבוד, זוהי גבורה.

ישנו אדם אשר צריך למחול על הכבוד, זוהי גבורה.

ישנו אדם אשר צריך לוותר על הכבוד, זוהי גבורה.

וכולם, בניסיון הכעס וזה גבורה.

 

ידוע שפעמים רחוקות האריה תוקף כי הוא לא יתקוף אם הוא לא רעב.

לעומתו הנחש הוא פחדן שאע"פ שאינו רעב הוא תוקף .

מי שאינו מפחד אינו מגיב אלא מוותר, מעביר הלאה את מהלך החיים.

אבל הפחדן נלחם וצועק על כל דבר, עקפו אותו בתור, בכביש,בסתם ענין הוא לא יוותר למרות שאין לו הפסד.

ישנם הורים אשר את בניהם מכים

וזאת כדי להיות גיבורים.

והתוצאה :

מדהים יוצאים ילדים קשוחים

שלא מפחדים כלל וכלל מההורים.

 

נמצא :

שבמקום לעדן את ילדיך,

הפכת אותם לאגרסיבים שלא שומעים בקולך

עד ש...אתה מתפוצץ ורק אז הם עושים.

(זאת בתנאי שלא שברת את רוחם ויצרת עקב זאת ילדים מוכים שבורים ומתוסכלים  ).

 

 

בד"כ ברוב משפחות הנורמל האמא היא מקור הרעש בבית ברם האב מקור הפחד. מדוע? מכיוון שבהתנהגות של האם ישנה כמין הצהרה של "פחד" כי הצליחו להפר את שלוותה.

אך אצל האב שהיה רגוע ונשאר רגוע ואף העניש רגוע ישנה כעיו הצהרה " אני גיבור אינני מפחד.

להבדיל! פתגם ישן אומר "כלב נובח לא נושך" כי אם הוא "נבח", הוא לא גיבור!

 

וכנ"ל גם לגבי בין זוגך, אתה בהתנהגותך גורם לו להתנגד לך.

השטות הגדולה זו ש- מי שצועק על אשתו, גורם שהיא לא תפחד ממנו ובטח לא תכבד אותו.

חשבת שאתה גיבור ?

יצאת חלש ו...מצחיק כי, הילדים ואשתך גלו  "מכשיר מיוחד" כעין שלט רחוק כאשר "לוחצים"  עליו רואים את אבא מקפץ מתוך שיגעון, או כל החלטה שהאחר מחליט "להפעיל בו"הוא יעשה כי נתן את האחפשרות לשלוט בו.

תמיד תדאג להיות זה שהכי קשה בעולם להרגיזו.

ולא כמו אלו שמרמים את עצמם בטענה של

" אני כועס כי זה כואב לי ", מה הקשר בכלל !?

 

אז תזכור  ת  מ י  ד    ל : לשתוק כשמרגיזים אותך. תהיה גיבור,

תחזק תמיד את החלטת השכל נגד הרגש לך אחרי "כדאי לי" ולא אחרי "בא לי" אל תוותר בקלות על מדות והנהגות טובות. בעולם השקר אולי תקרא פראייר,

אבל בעולם האמת ודאי תקרא צדיק .

ודע –

איזהו הגיבור ?

הכובש את יצרו.

 

 

 

להיות גיבור בפעולות חיצוניות זה חלק מהגאווה שכן חולקים לגיבור,

כבוד גדול .והאמת היא שמידת הגבורה זוהי מידה גבוה בתכלית, אשר יעודה היא להלחם בחיצוניות, בתאוות, בפשעים ובכלל בכל הדברים השליליים.

במדרש רבה קהלת : נאמר,שניים שגבורתם עלתה על כולם אלו: יהודה בן יעקב ושמשון הגיבור.

עלייך להבין שהגבורה זה בכוחות שווים ואלה כוחות הנפש הנטועות באדם, כל אחד בענף השייך לו.

בתנ"ך נאמר רק פעם אחת  " וליבו  כלב הארי " וזה לא נאמר לא על יהודה ולא על שמשון, אלא על דוד המלך ע"ה. מובן שאין הכוונה שהוא גיבור שיש לו שרירים חזקים אלא ליבו כלב הארי, כוח אדיר בשמירה וישום החלטה (ידוע שהצליח דהע"ה לבטל את יצרו הרע שנאמר " וליבי חלל בקרבי").

זוהי גבורה אמתית.

במבט חטוף אפשר לראות את השקר שבהנהגת האנושות בנקודה של הגבורה. מפני שלעולם הגבורה באה בהשואה ליריב. אם הינך חזק ממנו ,לאיזה גבורה יחשב, לא ניצחת יריב כמוך.

 

טואול - בניית אתרים